Allmänt, utbildning

Måndag = studera

Eller först och främst så jobbade jag, vilket jag gör 7-13.30. Sen plugga fram till ca. 17. Sen hem och gosa med familjen! Men hur går studierna egentligen? 

Peppen är kanske inte riktigt lika stark som i starten. Matten är inte min starkaste sida, vilket jag redan visste. Materia i naturkunskapen är inte riktigt det mest intressanta heller. Men det måste ju nötas igenom. Och snart vankas prov i naturkunskapen. Uppgifter som ska lämnas i i båda kurserna närmar sig också. Tur att sportlovet kommer (jobbar mindre och inga skoluppgifter)  så jag frivilligt kan plugga ikapp. 

 
Idag sitter jag på biblioteket och nöter en massa text i naturkunskapen. Just nu snurrar det mest runt joner, molekyler och olika material runt i huvudet. Men allt är i alla fall läst. Nu ska här väljas ett matrial att skriva om till en inlämningsuppgift. Vilket blir det?

Jag ska i alla fall försöka fokusera på naturkunskap på måndagar och matte på onsdagar. Får se hur det går denna vecka. Måste bli mer studiemotiverade och hitt en bra studieteknik. Men framförallt inte vara så gård mot mig själv. 

Standard

Kommentera

