Allmänt, Örter, Holistiskt, Kärlek, Tips och trix

Det blev ett energiklipp

I måndags var det äntligen dags för det efterlängtade frisörbesöket. Kan inte förstå att jag låtit det gå så lång tid. Självklart hade inte min gamla kollega klipptid förens långt in i april. Vem orkar vänta så länge?! Inte jag, ett år räckte.

Så i och med att vi flyttat så tänkte jag att jag kunde hitta en frisör i närheten av oss istället. En ekologisk frisör hittade jag i hamnen som jag även hade blivit rekommenderad. En frisör som jobbar på ett annat sätt än oss klassisk skolade. Energiklipp, indisk huvudmassage, örtfärgningar, oljeinpackningar m.m. Stället heter Omtanke och drivs av härliga Susann Gunnarsdotter Lampa.

Jag vet inte en vart jag ska börja. Det kändes rätt från första stund. Det kändes som om man träffade en gammal kompis trots att det var första gången. Hon tog emot mig där i sin lilla salong, bjöd på örtte och jag fick slå mig ner i hennes frisörstol. Ingen spegel framför mig utan bara ett härligt fönster med utsikt över fina hamnen. Lite änglar, en buddha och orakelkort fanns utlagda i fönstret. Vi pratade kort om vad för frisyr jag önskade mig. Berättade då om mina två val och jag ville att hon skulle bestämma. Intuitiv som hon är ”såg” hon att jag visst skulle passa i en sån page men det låg inte i korten för mig just nu. Framöver, absolut men inte idag. Så det blev andra valet. Uppfräschade toppar och en härlig lugg.

IMG_7549.JPG

 Man skulle kunna tro att jag färgat håret men nej, jag är tydligen såhär mörk nu för tiden.

Hon började klippa direkt i mitt torra spröda hår. Chop chop. Vi pratade på och kom fram till att vi haft samma barnmorska Cayenne. Hon hade haft henne på hemfölossning vilket hade varit guld värt. Vi pratade om synen på kvinnor och synen på att föda barn idag. Hon kände till min lärare i hudvård Lena Losciale. Vi hade många saker som kopplade ihop oss vilket var superkul. Kommer garanterat att fortsätta gå till henne. Tyvärr blev det lite tidsbrist och jag får spara på den härliga indiska huvudmassagen till nästa besök. Vi skippade dessutom hårtvätt och jag fick en härlig oljeinpackning i håret istället och hon bakade in det i en superfin fläta. Jag skulle sova med den och helst ha den sittandes i över 24h om så gick. Ju längre desto bättre. Så när jag lämnade salongen så hade jag ingen aning om hur mitt hår såg ut, jag visste bara att det kändes för jäkla bra. Fick ju se hur luggen såg ut i en spegel när allt var klart och luggen är verkligen pricken över i:et! Så jag, så nu. 

Är så nöjd. Ett helt nytt sätt att se på mitt hår. Nu jäklar ska jag vårda det med omsorg. Ni förstår inte hur lent mitt hår är. Jag tvättade ur inpackningen igår kväll. Lät håret självtorka, behövde inte ens borsta håret, och ja luggen lägger sig perfekt utan föning, och jag har fått fram självfall. Mitt risiga, buskiga, toviga hår är som silke. Jag ska ta och kolla med henne om hon säljer den där oljeinpackningen. Ljuvlig och den doftar liksom hippie. Sådär örtigt gott som jag älskar. 

Jag rekommenderar verkligen att gå till henne om ni vill få er en annorlunda frisörupplevelse. It´s all ekoreko and lovely!

Standard

Kommentera

