Allmänt

När jag minst anar det

God kväller hälsar en trött mamma. Tröttheten har slagit till den senaste veckan. Vet inte om jag håller på att bli sjuk eller om min kropp bara är allmänt trött. Känns lite onormalt.. jag är superdupertrött när jag lägger Elis att jag själv kan somna men inte Elis. När han väl somnat så finns det inte en chans att jag skulle kunna vara vaken en sekund längre.

Helgen som gick var fullspäckad från start ända tills vi klev innan för dörren hemma igår klockan 16.58. Eller jag menar ju självfallet tills Elis efter protester däckade på mig i sängen halv nio. Kände mig så otroligt ledsen igår fört att jag var så trött. Ville bara krypa upp i Kalles famn och bli omhållen.

En rolig helg men en utmattande helg. Häng med Armando, Cindy och lille Julian, barnkalas för Alvin som fyllde 10 år, återförening i familjen och ännu mera familjehäng. Jag skulle behöva helg igen. Någon som håller med mig?

Vi kan ju alla glädja oss i att påsken kommer denna vecka. Fyra arbetsdagar sen långhelg. Jag hoppas på att kunna återhämta mig när vi far iväg till Yxland lördag till söndag. Vi har fått låna ett landställe tillsammans med svärmor. Det kommer bli god mat, bada i hot tub och förhoppningsvis bra väder.

Idag när mina hjärtan kom hem efter att ha varit och handlat mat överraskade dom mig med fina liljor. Jag älskar liljor. Sa jag att jag älskar liljor? Jag behövde verkligen dessa. Behövde gesten, bli uppvaktad. Tack älsklingar!

Nu står dom så fint på köksbordet och kommer dofta ljuvligt imorgon när jag ska sätta mig och käka frukost. Jag blev dessutom glatt överraskad av att jag börjar senare imorgon och resten av veckan. Det är stor skillnad på att gå hemifrån 06.15 och 07.55.

 

Standard

Kommentera

