13-18 månader, Allmänt, Elis

Host host

Här hemma är det sjukstuga som gäller denna påskafton. Jag skulle inte ropat hej kring att Elis klarade sig utan biverkningar från vaccinet. 

Elis har dragit med en långvarig hosta som verkade försvinna så vi vaccinerade honom. Tyvärr gjorde det att han numer har hosta som gör att han snudd på kräks. Vi är glada att han ej har feber i alla fall och vill leka och är glad. Så med andra ord är allmäntillståndet okej men hans sömn blir störd av allt hostande. 

 
Inatt varvade han hostan med sura uppstötningar och en massa gråt. Vi försökte sova i dom mest sjukaste positionerna men inget verkade riktigt hjälpa. Vi körde på aromalampan då vår gula lök var slut. Hostmedicin ska man ju inte ge småbarn. Hostan är ju till för att rensa luftvägarna så det ska man ju inte leka med. Det gör ont i mammahjärtat när inget hjälper och han bara gråter mellan varven. 

Jag hoppas bara att det inte blir värre. Jag kan tyckas mig höra en antydan till hans astma. Hoppas att natten som var blir den värsta och att det nu vänder. Har jobbiga tankar kring vaccinet som jag gärna blir av med. 

Tar gärna emot tips mot hostan! 

Våra planer för resten av helgen blir inställda såklart och vi kommer spendera resten av påsken hemma. Försöka mysa mellan allt snor och slem. Försöka lindra Elis besvär och ta det lugnt. Är glad att vi ändå han fira lite igår med min mor och tjocka släkten.    

Dessa bilder är dom enda som togs från firande. Kanske inte dom mest smickrande men jag ville dela med mig ändå. 

Det var fullt hus hemma hos mor. Hon hade gjort jättegod mat och både jag och Elis kunde äta allt!! Förutom osten då. Men så fint att hon anpassat maten till oss som inte kan äta mjölkprotein. Det är sann kärlek. 

Standard

Kommentera

