Allmänt

Jodå, liten är frisk.

Nämen råkade det bli ett paus i alla inläggen? Hoppsan hejsan. Ni kanske vill veta om Elis blev värre eller om det vände?

Josåatte, han blev inte värre. Det vände efter någon dag tack och lov. Förkylnings-astman gjorde sig känd och jag prövade jobba med eteriska oljor på den med stor succé. Vi slapp med andra ord inhalator och Elis piggnade till. En otrolig lättnad. Det var väl någon kombo av allt möjligt. Svårt att sätta fingret på vad som var boven. Huvudsaks är att han är sig själv igen, pigg och fri från hostan.

Men nu så är det min tur att vara sjuk i detta hem. Det händer i stort sett aldrig vilket jag är glad över. Det var nog dags för mig att bli påmind om hur jävla drägligt det är att vara förkyld.

Det finns inget stopp för min näsa. Det är alltså en kran som ej går att stänga av. Jag är förvånad över hur mycket snor en vuxen människa kan producera. Det är inte kul. Jag kan knappt andas. Jag är glad att jag i alla fall var pigg nog att skriva första provet för terminen igår. Halvtidsprov i mattekursen. Håll tummarna att jag nu åtminstone blir godkänd. oddsen är inte höga men jag vill ändå tro att det kommer gå vägen.

Jag försöker vila så gott jag kan. Jag har haft turen idag att mina män varit ute på äventyr hela dagen. Sådär mycket att jag riktigt saknar dom. Lagom tills idag så fick jag inspelningen från en fantastiskt magisk session med Derek Seagrief.

IMG_7801.PNGDet var i söndags som jag träffade mannen som vi sak resa med nu i april. Är otroligt tacksam över att min svärmor gav mig denna gåva, en astrologisk session. Jag har svårt att sammanfatta det hela men jag känner att mina energier har skakats om på ett positivt sätt. Jag vet vad jag behöver jobba med och vad som är möjligt. Vi gick igenom min birth chart, livet, äktenskap, Kalle, Elis, framtida barn, karriär, livsmening m.m. MAGISKT! Vilken häftig person han är den där Derek. Vilken resa det kommer bli för oss alla. Ser verkligen fram emot den. Snart, snart.

 

Standard

Kommentera

