13-18 månader, Allmänt, Elis

For rainy days

Här hemma håller vi på att förbereda inför vår resa mellan allt hostande. Saker ska införskaffas, listor skrivas m.m. Nu börjar vi närma oss i alla fall. Vi ska ju till södra England och oddsen är rätt höga att det kommer regna minst en dag. Vi kommer göra många utflykter och spendera tid utomhus. Så det var dags för liten att få sin första regnjacka och gummistövlar. Han börjar ju bli så stor nu och snart så snar kommer han kunna gå själv. Vem vet, han kanske tar sina första steg där borta? 

 Regnjacka fyndad på rea hos Zara & gummistövlarna Grytgöl från Kavat i finaste färgen Coral.

Jag älskar jag jackan, har faktiskt klickat hem en grön regnjacka till mig själv och kalle från Lager157. Dom har kampanj nu i helgen då dom säljer dom för 157:-. Jag hade spanat in regnjackan från Zara men var väl inte helt säker till en början. Men när jag för 12:e gången går in på Zaras hemsida och ser att den nu reades ut så slog jag till. Ynka 124:- fick vi betala för den. Både billigare och finare är andra regnjackor för barn. Kommer dessutom passa perfekt till hans fina svarta regnbyxor.


Men så till gummistövlarna. Alltså, denna färg. Jag är absolut ingen rosa person över huvudtaget. Men coral… Kommer ni ihåg den fina overallen Elis fick i påskpresent av sin Nonna förra året? Elis klär så sjukt bra i den färgen och färgen gör mig så himla lycklig. Så för att pigga upp i regnväder så har Elis sig ett par färgglada foträta gummistövlar. Nästa steg är nu bara att lära sig gå.

Måste bara tillägga att jag inte kunde motstå en coralfärgad t-shirt inne på Zara åt Elis. Så skönt att ha Kalle med, som dessutom nästintill blev lika exalterad över allt som jag. Älskar att han dessutom försvarade mitt envisa jag inför min pappa som prompt ville att Elis skulle ha lite mer ”pojkiga”, ”coola” och ”tuffa” gummistövlar. Men jag stod på mig och butikspersonalen måste tyckt att vi allt var en konstig familj som stod och dividerade, skrattade och småtjafsa om gummistövlar till en liten kille. Jag vann och det slutade med att min far trots att han endast ville ge Elis dom blå gummistövlarna betalade för dessa ”tjejiga” och ”rosa” skor. Måste ju vidga min fars syn på vad killar kan klä sig i för färger. Eller hur?

 

Öva, öva och öva. Liten vill gärna hålla hand nu och gå runt en massa vilket är superkul. Här fick han öva med sin morfar dessutom.

 Dessutom har nu Kalle och Elis åkt in till stan och köpt en bilbarnstol som vi hittade på Blocket. Vi kommer ju bila mycket i södra England och vi fick nyligen reda på att det skulle kosta £40 per dag. Alltså skulle det gå på £440 för stolen under hela resan vilket motsvarar ca. 5054kr. För bara att hyra stolen!! Det är ju helt sinnesjukt. Så vi fyndade en Brio Zento som såklart ej varit krockad och är i bra skick för ynka 300kr. Vi kommer ju enbart använda den under resan samt någon enstaka gång här och var. Och enligt vår reseplanerare ska det inte vara några problem att checka in stolen.

Standard

2 thoughts on “For rainy days

Kommentera

