13-18 månader, Allmänt, Elis, Tips och trix

Sluta nattamma II

Här kommer en utlovad uppdatering på projekt sluta nattamma. Klicka här för att läsa om när beslutet togs samt hur dom första dagarna gick. 

Nu har vi gått igenom sju nätter sen vi slutade nattamma. Som ni förmodligen redan vet så gick dom tre första nätterna galant. Lite för bra för att vara sant. Men också ett väldigt bra tecken på att vi båda var redo för detta steg. 

Följande nätter har faktiskt varit lika bra. Det var en natt (den 5:e) som han faktiskt var lite på. På i att ro åt sig tutten. Han var vaken en kort period under natten. Men inte så att han ville gå upp utan han väntade tills jag hade somnat för att då ta och försöka ta fram tutten. Jag han såklart vakna av momentet och tyckte han var riktigt smart. Men jag förklarade och påminde och vi somnade om tillsammans. Han blev lite besviken men inget drama. 

  
Såhär 7:e natten har han faktiskt sovit ännu bättre. Han har vaknat en gång. Ja ni läste rätt, en gång vaknade han, bad om tutte och jag påminde honom om att dom sov. Jag erbjöd vatten men det ville han inte ha och så somnade vi om. 

Men så kan en ju från sig om han ammar mer på dagen? Men faktiskt inte. Han vaknar runt 05.30 och vill amma, sen far jag till jobbet, sen ses vi runt 14 och är vi hemma vill han gärna amma en lång stund. Är vi dock ute på stan eller hemma hos någon annan så brukar det ta en timma eller två innan han vill amma. Han får styra det lite fritt vilket han alltid gjort. Jag är bara överlycklig över att ha fått tillbaka mina nätter. Då dom har varit rätt intensiva på sista tiden..

Så detta projekt sluta nattamma verkar ju vara avslutat och fullföljt från första stund. Det ska bli kul att berätta för vår BVC-Anna idag på 1,5 års kontrollen. 

Standard

Kommentera

