13-18 månader, Allmänt, Elis, Holistiskt

Grabbarna grus busar

 I väntan på sin bästis 

Efter jobbet igår åkte jag med Elis och träffade upp Ida, Edvin och Kristoffer hemma hos dom. Vi möttes i parken så killarna kunde leka och röja fritt. Och vädret kunde inte varit bättre med gassande sol och värme. Det var riktigt bikiniväder.




  

Killarna busade loss i rutschkanan, fick leka vid en rolig fontän där andra barn bade och lekte med deras leksaksbilar. Sen blev det dags att dra oss tillbaka för att käka god middag hemma hos Ida och co. En grekisk sallad med tsatsiki. Fylld med massa gott gott! 

   

Killarna fortsatte att busa loss bland Edvins leksaker och Ida sjöng ”Tre små apor” med show. Elis dog av skratt.. Har då aldrig hört honom skratta på det sättet förut. Det är då bara Ida som kan locka fram det hos skatten. Kolla in klippet på min Instagram @emeliejaqueline


Kvällen fortsatte och killarna tog sig ett bad innan läggning. Där fortsatte skrattfesten och vi mammor kunde inte annat än haka på. Att se deras fina vänskap och hur kul dom har i varandras sällskap gör en väldigt mamma väldigt lycklig.

Elis fortsatte med sin trend att inte somna förens närmare tio på kvällen. Inte en trend som jag är förtjust i. Jag hade hoppats på att han efter allt bus skulle bli trött och somna där vi åtta. Men nej, inte alls tyckte Elis. Inte ens lite mer lugn lek och två bussfärder kunde få skatten att somna. Det var inte förens vi kom hem och Kalle kunde ta över som han somnade gott.

Jag var inte den gladaste av partner och i tröttmössan beställde jag hem detta. Varje gång Elis har varit knorrig med att somna har jag velat beställa dessa men har inte hunnit då han bytt tillbaka till ett bra sovmönster igen. Men igår kväll var det nog. Jag behöver hjälp så jag kan hjälpa honom att somna. Hjälpa honom att släppa dagen.

Standard

En reaktion på ”Grabbarna grus busar

Lämna en kommentar