Allmänt

It’s a new era

Hejsan hoppsan.. Har det gått en hel sommar? Lite mer kanske? Jo rätt så mycket mer. 

Jag tänkte meddela, om det finns någon kvar här, att vi lever. Vi mår bra. Vi har haft en toppen sommar med ett jobbigt avslut. Det kan jag skriva om i ett separat inlägg. Men som jag skrev ovan så mår vi alla tre bra.

Det händer massor med Elis utveckling. Just nu pladdrar han öronen av oss. Vi har slutat ammat sen första augusti. Han har börjat på förskolan sen två dagar tillbaka. Jag pluggar tre dagar i veckan. Kalle ska snart börja jobba efter föräldraledigheten på 10 månader. Vi har varit till Gotland. Elis springer runt som en kalv på grönbete. Hela hans värld kretsar kring fordon. Elis skapar konst varje dag. 99% av gångerna han ritar är det bussar som skapas. Han älskar siffror. Tycker skor är överskattat. Älskar mammas hembakade kanelbullar. Vill endast bygga klossar med pappa som är proffset på olika kreationer. Pussattacker är Elis givmild med.

Ja det blev en liten minisummering såhär spontant. Jag har mycket i huvudet just nu (mattetal, funktioner, förskole inskolning, matschema, veckohandling, planering..) men ska försöka sortera ut lite vad som har hänt hos oss den senaste tiden.

Jag tänkte köra på att posta här på min gamla blogg. Känns roligare att samla allt på ett ställe. Plus att jag inte kommer in via telefonen på Helhet. Vilket är ett måste om det skall uppdateras något.

Ha det underbart,

Emelie

Standard

Kommentera

