19-24 månader, Allmänt, Elis

Saknad

Det riktigt pirrade i kroppen efter längtan när jag gick mot förskolan för att hämta Elis. Jag hade tusen frågor jag ville ställa pedagogerna när jag var på väg men dom försvann rätt fort när jag hörde det ljuvaste glädje ropet ”mamma!!” från Elis. Jag svänger in på gården och där sitter hela minigänget på trappen och äter varmkorv med fullkornsbröd på rad. Elis sitter kvar nyfiket men smiter sig loss så fort jag närmat mig. 

Han hade dock varit väldigt mammig och pappig idag, vilket inte var så konstigt. Han påminde sig själv om det varje gång han såg grinden till kapprummet. Men allt annat hade gått bra. Ätit massor av köttfärssås med spagetti och sov i två timmar. 

Nu har vi också fått reda på när vi ska jobba på förskolan. Ja för med detta föräldrakooperativ så jobbar man två eftermiddagar på hösten och tre eftermiddagar på våren. Inget som känns främmande för mig och Kalle då vi själva jobbar i skolvärlden sen flera år tillbaka.

Men summa summarum så verkar denna dag ha varit helt okej för Elis. Nu tankar vi närhet deluxe. Det har vi gjort sen jag hämtade honom. Är jävligt tacksam för att det finns bärselen för toddlers. Tula Toddler, I Love you! Vem orkar annars bära runt på en 13kg (vet ej vad han väger..) tung toddler i över en timma?!

Standard

Kommentera

