19-24 månader, Allmänt, Elis

Dagen verkade vända

Nu är han hämtad från förskolan vår lilla skatt. Fick ett trevligt bemötande av personalen som verkligen lugnade mig. Elis hade nyligen blivit väckt för att va med och äta mellis när jag kom. Så han satt där vid bordet precis bredvid pedagogen och var lite mör efter sömn och gråt. 

Hon var på väg att ringa nu innan mellis till mig men bajsblöjor kom i vägen. Antar att det var för att han var ledsen igen.. Man så dök jag ju upp. I alla fall så hade Elis slutat gråta två minuter efter att Kalle gått imorse. Kalle ringde mig efter lämningen och sa att det var det värsta han varit med om. Elis grät hela vägen till förskolan sen var han dessutom uppgiven vid lämning. Fy farao va jobbigt för dom.. Så det va skönt att det hade gått över efter lämningen. Hon påminde att dom ALLTID ringer om det inte går över. 

Idag hade dom varit på utflykt på förmiddagen. Han hade promenerat hela promenade själv utan problem, både dit och tillbaka. Dom verkade vara riktigt imponerade av honom. Sen ville han dock inte äta maten men somnade som en stock i sin säng innan pedagogen han komma till honom. Och i och med att han blev väckt och var ledsen var han inte sugen på mellis. Kan tänka mig att aptiten inte är på topp när man upplever många nya känslor och känslostormar. Jag vet att det är så för mig i alla fall. 

Vi promenerade hem i sommarvärmen (va hände med hösten?!), Elis i Tulan på mig. Nu är vi låsta till soffan för ännumera gos. Och som ni ser på bilden är Elis version av gos napp i munnen, pill med min tutte och sitta i knät.

En nöjd Elis igen!

Standard

2 thoughts on “Dagen verkade vända

  1. boel olsson skriver:

    det svider i mig också när han är ledsen!!!!!!du är så duktig på att skriva(borde kanske bli författare) tusen kramars till er alla

Kommentera

